fbpx

Terug naar overzicht

Odette Lunettes van Eline De Munck kiest Redstone Advertising voor hun digitale marketing

Odette Lunettes
Odette Lunettes Logo

D
E
L
E
N

Facebook
LinkedIn
Twitter

Odette Lunettes is het hippe Antwerpse brillenmerk met een rebels kantje, opgericht door Eline De Munck en Bob Geraets. Met het hoofdkwartier in Antwerpen, een store in Gent, een pop-up in Knokke en een internationaal netwerk van luxueuze opticien-verdeelpunten, loopt het storm voor de brillen. Alleen bleven Eline en Bob zoeken naar een manier om brillen ook online beter te verkopen. Een uitdaging waarvan de oplossing zich sneller diende te kristalliseren door corona.

Een bril online verkopen is niet zo makkelijk als het lijkt

“Een bril is geen schoen hé.” Dat is meteen de eerste boodschap van het ondernemersduo wanneer we met hen de digitale strategie bespreken. Dus hoe verkoop je een bril digitaal? Er zijn verschillende manieren om een Odette bril op je neus te zetten. Je kan online een afspraak maken om in de Odette stores een fitting te doen. Je kan online je favoriete Odette monturen kiezen en ze laten verzenden naar een Odette verdeelpunt in je buurt, om daar de fitting te doen. Tenslotte kan je ook thuis enkele monturen laten toesturen en ze passen tijdens een virtuele pasbeurt met een Odette Lunettes specialist waarna je een afspraak maakt in een Odette winkel of bij een optieker in de buurt om de juiste glazen te kiezen.

Deze verschillende customer journeys werden door onze Advertising Expert Anna onder de loep genomen en verbeterd. Zo was het online bijvoorbeeld nog niet duidelijk dat je in een Odette winkel ook gratis een oogmeting kan laten uitvoeren. Dat bespaart je niet alleen een tripje naar de oogarts, ook de kosten hoef je er niet bij te rekenen.

Om onze impact verder te verduidelijken delen we alvast twee acties waarmee we Odette hebben kunnen overtuigen.

Verduidelijkende advertenties, een opportuniteit

Bij Redstone hanteren we de inhoudsdriehoek als kapstok om ervoor te zorgen dat we de juiste informatie aan het juiste publiek tonen.Wanneer we dit toepassen op Odette zien we dat er prachtige advertenties met filmpjes vol fashion starring Eline De Munck en een rebels karakter getoond worden aan mensen die het merk nog niet kennen. Ook zien we dat wanneer je de Odette website bezoekt, er voldoende remarketing advertenties getoond worden. Dat wil zeggen dat je, als je naar een leuk montuur hebt zitten kijken, je dit achteraf nog een keertje te zien krijgt als je bijvoorbeeld op Instagram zit.

Kort samengevat, de heldenverhalen en activerende content is aanwezig, maar echt inspireren wordt over het hoofd gezien. Hiervoor werden er enkele verduidelijkende advertenties opgezet. Zo zal iemand die de website heeft bezocht eerst een advertentie te zien krijgen die hen moet geruststellen over het aankoopproces (door het tonen van een stappenplan) alvorens we het getoonde montuur terug onder de aandacht brengen. Dit zijn niet de meest sexy advertenties om te boeken, maar juist essentieel in het begeleiden van een potentiële koper in haar of zijn beslissingsproces.

Optimalisatie van ad impressie tot conversie door te werken met audiences

Onze huidige advertenties werken niet. Ze leveren onvoldoende op. We hebben al alles geprobeerd maar het sop is de kolen niet waard. Deze bezorgdheid krijgen we wel vaker te horen bij onze prospecten. Waar, zoals hierboven reeds aangehaald er inderdaad winst valt te halen door je advertenties te verbeteren is een goede campagne de combinatie van verschillende factoren. Zo heb je zowel creatieve advertenties nodig, die landen op de juiste pagina en die voldoende activerend zijn om over te gaan tot actie ook wel conversie genoemd. Er zijn met andere woorden naast de advertenties nog wel redenen waarom bezoekers niet converteren. Het analyseren en optimaliseren van dit process is een essentieel onderdeel van de Redstone Always On aanpak. Daarenboven zijn er zoals reeds aangehaald verschillende manieren waarop je een Odette Lunettes kan aankopen waardoor je dus verschillende processen hebt. Het definiëren van de juiste audiences is dus cruciaal bij onze aanpak en is hoe we elke dag het verschil maken.

Advertenties met een stappenplan converteren!

Omdat er verschillende wegen zijn naar een Odette Lunettes, hebben we deze verduidelijkt in enkele advertenties aan de hand van een carrousel. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe je een afspraak kan maken in de winkel voor een gratis oogmeting. Bij Redstone staan we vooral in voor de advertenties en de prestaties hiervan maar uiteraard lichten we ook de website door van onze klanten. Het is belangrijk, om de prestatie van onze advertentie goed te kunnen evalueren, dat de customer journey zo vlot mogelijk verloopt. We gaven hier het advies aan Eline en haar team om ook op de website duidelijk te vermelden dat een oogmeting gratis is en om hier een aparte digitale afspraak voor te maken.

Optician ad

Hier zie je een voorbeeld van een advertentie die verduidelijkt hoe je monturen naar je lokale Odette verdeelpunt kan laten verzenden.

Optician ad

We houden de prestaties van de advertenties in real time bij en finetunen tot ze het gewenste resultaat bereiken. Heb jij ook een fashion brand en genoeg geld aan digitale marketing “verspild”? Boek hier een belmoment en we geven je tijdens een call alvast wat advies en tips om je op weg te zetten. Cause we care.

GIJ WILT DA OOK?

Wil je ook weten hoe wij je kunnen helpen met onze omnichannel always-on aanpak? Wil je weten wat het kost? Geen nood, bekijk onze prijzen online (wij gaan voor de transparante aanpak) en boek een belmoment.

Delen

FacebookLinkedInTwitter

Terug naar overzicht