fbpx

Terug naar overzicht

Crowdstaffing platform JobFunders kiest Redstone Advertising als digitale partner om werkgeluk én vindgeluk te verspreiden

JobFunders
JobFunders Logo

D
E
L
E
N

Facebook
LinkedIn
Twitter

Mathieu Braekeveld is een man met een missie. In vorige bedrijven, waaronder Toadi, ondervond Mathieu aan den lijve wat voor een concurrentiestrijd het is om de juiste kandidaat voor een job te vinden. De zoektocht is niet alleen complex en ontmoedigend, maar er kruipt ook veel tijd en geld in het vinden en matchen van kandidaten. De tarieven van recruitment agencies en headhunters zijn ondertussen onbetaalbaar geworden voor zelfstandigen en KMO’s. Als er dan toch een goed profiel gevonden wordt verdwijnt het vindgeluk als snel na het ontvangen van de factuur.

Mathieu nam contact op met ons team omdat hij recruitment opnieuw eenvoudig, betaalbaar en efficiënt wil maken. Dat is geen makkelijke missie. Daarom startte hij JobFunders op en ontwikkelde hij een digitaal platform voor jobmatching.

Het platform wordt gebruikt door drie soorten profielen:

  • Jobzoekers: kandidaten die open staan om interessante jobaanbiedingen te ontvangen.
  • Bedrijven: HR-managers die hun vacatures delen op de website
  • Matchers: personen die de jobzoekers linken met de bedrijven. 

Het proces waarbij matchers vacatures voorstellen aan de jobzoekers heet crowdsourcing. Het is dankzij de kracht van crowdsourcing en technologie, dat dit platform er voor zorgt dat kwalitatieve profielen vinden voor iedereen realiteit wordt. 

De opdracht voor Redstone is tweeledig. Ten eerste, hoe kan ik de community van jobzoekers en matchers op het JobFunders platform snel aanzwengelen? Ten tweede, hoe vertalen we de missie en voordelen van het platform naar de drie doelgroepen: jobzoekers, matchers en bedrijven? 

Het Redstone team zorgt voor een dynamische nieuwe huisstijl met kristalheldere boodschap op de website, een boeiende contentkalender en advertenties die jobzoekers over de streep trekken.

Dynamische spring-in-’t-veld huisstijl

Het platform is een laagdrempelige springplank naar een nieuwe job. De ‘goesting’ om er in te vliegen spat van het scherm. Voor het grafisch design haalden we de mosterd bij de jobadvertenties die je vroeger moest omcirkelen in de krant. Zo worden bepaalde kernwoorden aangestipt op de website om sneller in het oog te springen.

Duidelijke missie en slogan

Het Jobfunders platform biedt voor elke doelgroep (jobzoekers, bedrijven en matchers) heel wat voordelen. We ballen deze voordelen samen in de slogan: “Samen vinden we de job die écht bij je past” en de missie van Mathieu. Het is tenslotte de community of crowd die elkaar helpt om de juiste job te vinden. Als baseline zetten we de geldbonus in de verf die je kan verdienen als je een jobzoeker en bedrijf matcht: “Of maak de juiste jobmatch voor anderen en scoor een bonus”. Naast de matchingbonus zijn er nog 3 unieke redenen waarom je je zonder twijfel op het platform als jobzoeker of matcher wil registreren. Deze kan je hier lezen. En nu je daar toch bent, why not take a chance? 

“Wij maken recruitment opnieuw eenvoudig, betaalbaar en efficiënt dankzij de kracht van crowdsourcing en technologie. Het doel is om voor iedereen dé job te vinden, om zo het werkgeluk, vindgeluk en onze economie te boosten.“

MATHIEU // FOUNDER JOBFUNDERS

Boeiende meerwaarde voor jobzoekers, bedrijven en matchers

Om er voor te zorgen dat je geen énkele jobopportuniteit mist, kan je je als ”eerder afwachtende jobzoeker” inschrijven op het platform. Daarnaast kan je matcher worden om bedrijven en personen te koppelen. Om deze personen te blijven prikkelen, posten we via alle sociale mediakanalen met de regelmaat van de klok interessante artikelen, matching tips, info in verband met crowdstaffing of een use case van een matcher die een mooie matchingbonus heeft opgestreken. Daarnaast zorgen we er voor dat we alle doelgroepen via growth hacking kanalen bereiken wanneer de jobs in hun domein trending zijn. Zo zullen jobzoekers en matchers in HR of Sales een gepersonaliseerde landingspagina via advertenties te zien krijgen wanneer er jobs in hun domein beschikbaar zijn!

Ondertussen vertrouwen grote bedrijven als Wienerberger, Vandelanotte, Cras, Digitopia, Eliet, Pegus Digital en Redstone Advertising natuurlijk, op JobFunders om hun teams te bouwen. Trending zijn 50+ vacatures in sales, marketing en human resources.
Veel werkgeluk én vindgeluk, aan alle JobFounders!

Neem zeker een kijkje en registreer je vrijblijvend als jobzoeker of matcher.

GIJ WILT DA OOK?

Is jouw start-up het digitale noorden even kwijt? Aarzel niet om ons te contacteren of hier een belmoment in te boeken.
Delen

FacebookLinkedInTwitter

Terug naar overzicht