fbpx

Terug naar overzicht

CTAC, een straf merk als werkgever in IT

Ctac
Ctac-logo-roos

D
E
L
E
N

Facebook
LinkedIn
Twitter

Ctac is als beursgenoteerd IT-consultancybedrijf actief in België en Nederland, met stokpaardjes als SAP/S4HANA, data management en predictive analytics. Dat klinkt allemaal heel professioneel en complex, maar het is vooral ook boeiend en plezant. Marjan Van Assche, corporate recruiter bij Ctac vertelt meer over het bedrijf als werkgever: “Werken bij Ctac betekent ook werken bij klanten als Inno en Jumbo, aan bedrijfsprocessen die effect hebben op de core business van de klant. Voor Galeria Inno, is Ctac de partner die de transformatie van Inno inzet naar een omnichannel retailbedrijf waaronder een nieuwe e-commerce marktplaats. Onze teams werken aan hele spannende en relevante verbeteringen voor bedrijfsprocessen!”

De arbeidsmarkt (zeker in de IT-sector) is oververhit. Ctac wil zéker geen goede kandidaten missen en wil graag jonge professionals aantrekken. Marjan benadrukt dat het écht heel fijn is om bij Ctac te werken en dat de identiteit van Ctac als werkgever digitaal sterker in de verf gezet moet worden. Haar vraag is duidelijk: versterk de employer branding om jonge professionals, ervaren consultants en IT’ers te binden aan Ctac. Daarnaast moet het duidelijk zijn hoe de cultuur bij Ctac zich in de praktijk manifesteert. De kernwaarden (samen, ondernemend, resultaatgericht, bewust en gedreven) en het motto “enabling your ambition” moeten uitgelegd worden aan de hand van praktijkvoorbeelden. Zo krijg je bij Ctac heel veel vrijheid om je job zelfstandig succesvol in te vullen. Je kan allerlei opleidingen volgen bij Ctacademy om de beste versie van jezelf te worden. Samen bepaal je jouw groeitraject en toekomstplan. De doelstelling van Ctac is om openstaande vacatures snel in te vullen dankzij online marketing en om vers talent aan te trekken.

De arbeidsmarkt is oververhit. Ctac wil geen kansen missen om de juiste mensen aan te trekken. Onze doelstelling is duidelijk: versterk de employer branding om jonge professionals, ervaren consultants en IT’ers te binden aan Ctac.

Marjan Van Assche // corporate recruiter

Boeiende thema’s bepalen voor een sterk merk als werkgever

Als team zijn we bij Redstone onder de indruk van Ctac en al de opportuniteiten en ondersteuning die ze bieden als werkgever. Samen met Marjan destilleren we de sterke punten van hun merk als werkgever (of employer brand) en bouwen we aan de thema’s waarrond de content zich online zal afspelen.

 

Aantrekken

Om nieuwe mensen aan te trekken, leggen we uit wat ‘enabling your ambition’ betekent bij Ctac, niet alleen voor klanten maar ook voor werknemers. We verzorgen de digitale advertenties rond deze video. We richten deze op het juiste doelpubliek en zorgen voor de juiste instellingen om een maximale impact te genereren.

Overwegen

Voor potentiële kandidaten die Ctac al kennen, maar om de een of andere manier nog niet gesolliciteerd hebben op een vacature, posten we meer informatie  over hoe het is om bij Ctac te werken. Zowel op LinkedIn als Instagram en Facebook lichten we elke week een opleidingsonderdeel van de Ctacademy uit en delen we een belangrijke geleerde les. Ook worden ervaringen van werknemers gedeeld en aan de hand van een interview leggen we bloot waarom zij zo graag werken bij Ctac.

ctac linkedin

Converteren

Voor potentiële kandidaten die welbekend zijn met Ctac en die de cultuur  geweldig vinden, is het belangrijk dat er voldoende “call-to-actions” gepresenteerd worden. Dit wil zeggen dat we regelmatig nieuwe vacatures online in de verf zetten. Daarnaast leggen we uit hoe het talent & career programma in elkaar zit, zodat nieuwe sollicitanten weten welk groeipad ze kunnen verwachten.

ctac vacature
Ondertussen merkt Marjan dat er meer belangstelling is voor de vacatures en dat zij sneller opgevuld worden. Aan de hand van een dashboard, worden alle KPI’s netjes gemeten en gerapporteerd zodat de impact van Redstone duidelijk is. Ook jonge professionals vinden sneller de weg naar Ctac. De sleutel tot succes in deze case is om het motto “enabling your ambition” te vertalen naar praktijkvoorbeelden zoals bijvoorbeeld de Ctacademy en het groeipad dat samen met jou wordt uitgestippeld, met oog voor jouw sterktes. Dat is het strafste aan Ctac. Je krijgt de vrijheid om een boeiende carrière op te bouwen die bij je past en op elk moment kan je rekenen op extra opleidingen en leuke momenten met collega’s om de rollercoaster samen uit te zitten. Al die elementen waren al aanwezig bij Ctac, alleen is het nu ook digitaal duidelijk!

Het strafste aan Ctac? Je krijgt de vrijheid om een boeiende carrière op te bouwen waarbij je de beste versie van jezelf ontplooit. Je kan op elk moment rekenen op extra opleidingen en leuke momenten met collega’s om de rollercoaster samen uit te zitten. Al deze elementen waren al aanwezig bij Ctac, alleen is het dankzij Redstone Advertising nu ook digitaal duidelijk voor onze potentiële kandidaten!

Marjan Van Assche // corporate recruiter

GIJ WILT DA OOK?

Op zoek naar een geslaagde employer branding die van het scherm spat? Boek hier je belmoment in met onze experten.

Delen

FacebookLinkedInTwitter

Terug naar overzicht