fbpx

Terug naar overzicht

De digitale boost van de webshop van ambachtelijke Dendermondse koffiebrander Carlos Koffie

bo-en-carlo
Carlos Koffie Logo

D
E
L
E
N

Facebook
LinkedIn
Twitter

Sinds de oprichting door vader Carlo, 25 jaar geleden, roostert Carlos Koffie hun koffiebonen volgens de ‘slowroast’ brandmethode. Dit is een arbeidsintensieve manier van koffie maken, maar het heeft resultaat. De zachte smaak en het aroma zijn overheerlijk. Carlos Koffie is al 25 jaar meer dan koffie en dat proef je. 

Het gamma van Carlos Koffie bevat verschillende blends om zo unieke smaken te creëren. De bonen komen uit Zuid-Amerika en zijn afkomstig van plantages, aangesloten bij Rainforest Alliance. Dit wil zeggen dat het personeel en de koffieboeren op een correcte manier worden behandeld en verloond. 

De firma groeide de afgelopen jaren gestaag. Ondertussen draait ook dochter Bo mee in de zaak. De liefde voor koffie werd haar met de paplepel of beter koffielepel meegegeven. Het is haar persoonlijke missie om de digitalisering van Carlos Koffie te versnellen. 

Carlos Koffie is al 25 jaar méér dan koffie en dat proef je.

Vader Carlo Lijnneel // Carlos Koffie

Als team zijn we bij Redstone onder de indruk van het familiebedrijf en de business-savvy Bo. Wanneer we een kijkje nemen naar de webshop, wordt het duidelijk waarom ze onze digitale superkrachten heeft verzameld. De klantenervaring moet verbeterd worden. Team Redstone bezorgt een analyse van de user interface en haalt eventuele obstakels weg die een aankoop online bemoeilijken. Zo merken we dat er nergens over verzendingskosten gesproken wordt, terwijl je net géén kosten betaalt als je voor meer dan 50 euro aan koffie, thee of accessoires bestelt. Ook de categorieën op de webshop worden duidelijker in de verf gezet. 

De firma groeide de afgelopen jaren gestaag. Ondertussen draai ik ook mee in de zaak. De liefde voor koffie werd mij met de paplepel of beter koffielepel meegegeven. Het is mijn persoonlijke missie om de digitalisering van Carlos Koffie te versnellen door de webshop uit te bouwen.

Dochter Bo Lijnneel // Carlos Koffie

De inhoudsdriehoek

Daarnaast werken we de creatieve content en de digitale strategie achter online advertenties op Instragram en Facebook uit. We bedenken “content pillars”, dit zijn de kapstokken voor de verhaallijnen die we digitaal presenteren. Je kan HIER meer lezen over de theorie achter onze inhoudsdriehoek. Wij hebben deze tactiek toegepast op Carlos Koffie. Het mooie familieverhaal van Carlo en Bo wordt in de verf gezet. Mensen kopen van mensen. Zo maken potentiële klanten voor de eerste keer kennis met deze ambachtelijke brander. Daarnaast is het belangrijk dat je mensen die jou al kennen, waardevolle informatie bezorgt opdat ze voor jouw merk kiezen. Dit is de content pillar #overwegen. We zetten Bo zélf meer in de kijker door uitleg te geven in korte video’s over hoe je de perfecte koffie of het perfecte melkschuimhartje maakt. Kortom, ze deelt online vanaf nu haar geheime barista-tips via de organische weg maar ook via digitale advertenties. Wanneer potentiële klanten jou al redelijk goed online hebben leren kennen, is het de kunst om hen te laten converteren, oftwel een aankoop laten maken online. We maken een aantal leuke filmpjes van toffe producten waar weinig promotie rond werd gemaakt. Een voorbeeld zijn de theebeertjes van Carlos Koffie. Dit zijn vrolijk gekleurde beertjes die je kan laten smelten in je kop heet water. Perfect voor kinderen of als een leuk cadeautje. Dit is een uniek product. Team Redstone analyseert samen met jou welke producten uit je gamma best in de verf worden gezet. We maken een ludieke video, want goede content maken is nog steeds dé beste manier om veel ‘kliks’ binnen te halen.

#aantrekken: Het familieverhaal van Carlo en Bo vertellen

#overwegen: Baristatips delen 

#converteren: Leuke producten zoals theebeertjes in de kijker zetten, met een link naar de webshop met de juiste productfilter. 

Bekijk het verhaal van Carlo en Bo en al hun lekkere en eerlijke thee- en koffieopties zelf even op hun website: www.carloskoffie.be.

GIJ WILT DA OOK?

Zoek jij ook naar manieren om je familiebedrijf te schalen en een toekomstvisie te geven? 

Delen

FacebookLinkedInTwitter

Terug naar overzicht